Σελίδες

Pages - Menu

Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Σεμινάριο Δικτύου ΠΕ "Μαθαίνω για τα Δάση": «Δραστηριότητες πεδίου στον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας»

Παιδαγωγικά παιχνίδια δίπλα από το Πάρκο των Ψυχών.

Με τη συμμετοχή 45 περίπου εκπαιδευτικών από την Αττική αλλά και άλλες περιοχές έγινε το σεμινάριο. Μεγάλη η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Διεύθυνσής μας (περίπου το 1/4 του συνολικού αριθμού των συμμετεχόντων). Πρώτη στάση στο σταθμό του τελεφερίκ , όπου επισκεφτήκαμε και το Μικρό Μουσείο της Πάρνηθας Εκεί μπορεί κανείς να μάθει χρήσιμα πράγματα για το Δρυμό, όπως το ότι φιλοξενεί περίπου το 1/6 της χλωρίδας, το 1/3 των πτηνών και το 1/3 των θηλαστικών της Ελλάδας.

Στη συνέχεια ανεβήκαμε με το τελεφερίκ στο Mont Parnes και έπειτα κατευθυνθήκαμε όχι στο
Μέτρηση διαμέτρου κορμού
δέντρου, για τον υπολογισμό
 της ηλικίας του.
καζίνο αλλά στο Πάρκο των Ψυχών, το οποίο δημιουργήθηκε το 2012 απέναντι από το πρώην Σανατόριο και μετέπειτα ξενοδοχείο Ξενία, που προκαλεί θλίψη με την εγκατάλειψή του.  Εκεί χωριστήκαμε σε δύο ομάδες.  Είδαμε τα αντιδιαβρωτικά έργα στην καμένη περιοχή (κορμοδέματα, κλαδοπλέγματα) και ακούσαμε με ενδιαφέρον όσα σχετικά με το τοπίο και την αποκατάστασή του είχε να μας πει ο  Θεμιστοκλής Σμπαρούνης (Βιολόγος-Οικολόγος-Αναπληρωτής Υπευθύνου ΚΠΕ Αργυρούπολης). Ταυτόχρονα, στο χώρο δίπλα από το Πάρκο των Ψυχών η άλλη ομάδα συμμετείχε σε πρωτότυπα παιδαγωγικά παιχνίδια με το συντονισμό του Παναγιώτη Σταθόπουλου (πρώην Υπεύθυνος Λειτουργίας ΚΠΕ Κρεστένων).

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το ορειβατικό καταφύγιο Μπάφι.  Bέβαια δε νοείται

Ξεκούραση στην πηγή Σκίπιζα.

βιωματικό σεμινάριο για το δάσος χωρίς πεζοπορία στο δάσος! Έτσι λίγο πριν το καταφύγιο σταματήσαμε για να κάνουμε την πεζοπορία μας στο Εθνικό Μονοπάτι 22 που συνδέει την Πάρνηθα με τον Παρνασσό. Εμείς αρκεστήκαμε να περπατήσουμε μέχρι το φυλάκιο εθελοντών δασοπροστασίας (ΕΔΑΣΑ), μικρό κτίσμα πάνω σε ξύλινη πλατφόρμα και καταπληκτική θέα. Στην επιστροφή κάναμε μια μικρή παράκαμψη και πήγαμε στην πηγή Σκίπιζα μια από τις δεκάδες πηγές του βουνού, με άφθονο κρύο νερό. Το μονοπάτι περνάει και μέσα από καμένες περιοχές και έτσι η εναλλαγή συναισθημάτων ήταν έντονη. Ακούραστος οδηγός στην πεζοπορία μας ο έμπειρος και αεικίνητος Θεμιστοκλής Σμπαρούνης συνεπικορούμενος από τη Δάφνη Γαβρίλη που ήταν και εξοπλισμένη με ορειβατικούς χάρτες. Ένας χάρτης μαζί με μια πυξίδα ή μια φορητή συσκευή GPS είναι απαραίτητα εφόδια για μια πεζοπορία στο βουνό.

Γεύμα και συζήτηση στο καταφύγιο Μπάφι.

Μετά από τόση πεζοπορία αξίζαμε ένα γεύμα στο καταφύγιο Μπάφι και άλλοι απόλαυσαν τη φασολάδα τους άλλοι τη μακαρονάδα τους, μαζί με άφθονο κρασί.  Το γεύμα όπως και η μεταφορά καλύφθηκαν από την ΕΕΠΦ. Μετά το γεύμα μίλησαν στου συμμετέχοντες ο Ντόναλντ Μάθιους (Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΕΠΦ), η  Σοφία Καινούργιου (Γραμματέας της Συντονιστικής Επιτροπής του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Π.Ε. Μαθαίνω για τα Δάση και πρώην Υπεύθυνη Π.Ε. της Διεύθυνσης Π.Ε. Β΄ Αθήνας), ο Σταμάτης Σκαμπαρδώνης (Μέλος του Δ.Σ. της ΕΕΠΦ, της Σ.Ε. του  Δικτύου Μαθαίνω για τα Δάση και Υποδιευθυντής του 8ου Δ.Σ. Γλυφάδας), ο Θεμιστοκλής Σμπαρούνης (βλ. προηγούμενη αναφορά μας), η Βαρβάρα Πετρίδου (Μέλος της Σ.Ε. του Δικτύου Μαθαίνω για τα Δάση και Υπεύθυνη Π.Ε. της Διεύθυνσης Δ.Ε. Β΄ Αθήνας) και ο Δημήτρης Γκότζος (Υπεύθυνος Π.Ε. της Διεύθυνσης Π.Ε. Β΄ Αθήνας).

Μαζί με το σούρουπο ήρθε και η ομίχλη.

Στόχος των παραπάνω παρεμβάσεων ήταν να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες τα μέλη της Σ.Ε. του Δικτύου, τις δράσεις του Δικτύου και τη διαδικασία ένταξής τους σε αυτό καθώς επίσης και τις δυνατότητες αξιοποίησης των όσων έγιναν στο βιωματικό σεμινάριο στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.  Οι συμμετέχοντες έλαβαν και σχετικό εκπαιδευτικό υλικό που θα αναρτηθεί μελλοντικά κι εδώ.  Ευχαριστούμε την ΕΕΠΦ για την άρτια διοργάνωση του παραπάνω σεμιναρίου και ευελπιστούμε του χρόνου να διοργανωθεί  ανάλογο ή και  μεγαλύτερης διάρκειας (2ήμερης) σεμινάριο.

Eνημέρωση 12/5/2013: Φωτογραφικό υλικό από την Υπεύθυνη Π.Ε. της ΔΔΕ Β΄ Αθήνας Βαρβάρα Πετρίδου

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης διοργανώνει Βιωματικό Σεμινάριο στο πλαίσιο
του Διεθνούς Δικτύου Π.Ε. "Μαθαίνω για τα Δάση», με θέμα "Δραστηριότητες πεδίου στον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας".
Το Σεμινάριο πρόκειται να διεξαχθεί την Κυριακή 14 Απριλίου 2013 και ώρες 09:30-17:30
Το Σεμινάριο θα απευθύνεται σε 40 εκπαιδευτικούς της Α/βαθμιας και Β/βαθμιας Εκπ/σης από την Αττική και την περιφέρεια. Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής στη σχετική ανάρτηση στο δικτυακό τόπο της ΕΕΠΦ.

Για το Διεθνές Θεματικό Δίκτυο "Μαθαίνω για τα Δάση" σας έχουμε ενημερώσει παλιότερα με αυτή την ανάρτησή μας. Επιπρόσθετα σας ενημερώνουμε πως η Διεύθυνση Π.Ε. Β΄ Αθήνας διά του Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης έχει εκδηλώσει την πρόθεση να αναλάβει την προεδρία της Συντονιστικής Επιτροπής του Θεματικού Δικτύου  (έχει υποβληθεί στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. σχετική αίτηση Ανασυγκρότησης της Συντονιστικής Επιτροπής). Περισσότερα για αυτό σε μελλοντική μας ενημέρωση.