Kαινοτόμες Δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Διαρκής ενημέρωση για εκπαιδευτικά προγράμματα, σεμινάρια, συνέδρια από το χώρο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και όχι μόνο.

Σχεδίαση-διαχείριση: Δημήτριος Γκότζος

Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Διεύθυνσης Π.Ε. Β΄ Αθήνας

Δρ. Eπιστημών Αγωγής, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης

Μ.Α in Education, Lancaster University,U.K.

M.Δ.Ε Πληροφορική στην Εκπαίδευση, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ

Eπικοινωνία:

Kηφισίας 20, 151 25 Μαρούσι email: perivallontikhdipevath@gmail.com

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Eκπαιδευτική εκδρομή ΠΕΕΚΠΕ στην Πάρνηθα

Ελάφια

Eνημέρωση 8/3/2013: Η εκδρομή ξεκίνησε από το λεωφορείο όπου ο Βασίλης Κωνσταντινίδης μας είπε διάφορα ενδιαφέροντα στοιχεία για την Πάρνηθα. Στη συνέχεια φθάσαμε στο χώρο του τελεφερίκ όπου επισκεφθήκαμε το Μικρό Μουσείο της Πάρνηθας. Εκεί μπορεί κανείς να μάθει χρήσιμα πράγματα για το Δρυμό, όπως το ότι φιλοξενεί περίπου το 1/6 της χλωρίδας, το 1/3 των πτηνών και το 1/3 των θηλαστικών της Ελλάδας. Στη συνέχεια ανεβήκαμε με το τελεφερίκ στο Mont Parnes και έπειτα κατευθυνθήκαμε όχι στο καζίνο αλλά στο Πάρκο των Ψυχών, το οποίο δημιουργήθηκε το 2012 απέναντι από το πρώην Σανατόριο και μετέπειτα ξενοδοχείο Ξενία, που προκαλεί θλίψη με την εγκατάλειψή του.  Εκεί δίπλα είδαμε από κοντά αρκετά ελάφια καθώς επίσης και τα αντιδιαβρωτικά έργα στην καμένη περιοχή (κορμοδέματα, κλαδοπλέγματα).
Κρόκος Αττικής
Βασίλης, Θεμιστοκλής
 και Γιάννης  στο
Πάρκο των Ψυχών
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το ορειβατικό καταφύγιο Μπάφι. Λίγο πριν το καταφύγιο σταματήσαμε για να κάνουμε την πεζοπορία μας στο Εθνικό Μονοπάτι 22 που συνδέει την Πάρνηθα με τον Παρνασσό. Φυσικά δεν πήγαμε μέχρι τον Παρνασσό αλλά αρκεστήκαμε να περπατήσουμε μέχρι το φυλάκιο εθελοντών δασοπροστασίας (ΕΔΑΣΑ), μικρό κτίσμα πάνω σε ξύλινη πλατφόρμα. Στην επιστροφή κάναμε μια μικρή παράκαμψη και πήγαμε στην πηγή Σκίπιζα μια από τις δεκάδες πηγές του βουνού, με άφθονο κρύο νερό. Το μονοπάτι περνάει και μέσα από καμένες περιοχές και έτσι η εναλλαγή συναισθημάτων ήταν έντονη. Ακούραστος οδηγός στην πεζοπορία μας ο έμπειρος και αεικίνητος Θεμιστοκλής Σμπαρούνης.
Μετά από τόση πεζοπορία αξίζαμε ένα γεύμα στο καταφύγιο Μπάφι και άλλοι απόλαυσαν τη φασολάδα, άλλοι χωριάτικα λουκάνικα μαζί με άφθονο κρασί. Τέλος ήπιαμε τον καφέ μας δίπλα στο τζάκι και με συντονιστή το Γιώργο Φαραγγιτάκη συζητήσαμε όλα όσα είδαμε κατά την περιήγησή μας.  Στην παρέα μας μεταξύ άλλων  ήταν και ο δάσκαλος του 8ου Δ.Σ. Αμαρουσίου, μέλος του Δ.Σ. της ΠΕΕΚΠΕ Αττικής και καλός φίλος Γιάννης Βασιλούδης καθώς και ο Υπεύθυνος Λειτουργίας του ΚΠΕ Λαυρίου Ανδρέας Αθανασόπουλος.  Ευχαριστούμε την ΠΕΕΚΠΕ Αττικής για αυτή την όμορφη απόδραση και αναμένουμε ανάλογες εξορμήσεις καθώς καλά είναι τα σεμινάρια αλλά και η επαφή με τη φύση ακόμα καλύτερη!

Στην αφετηρία του Εθνικού Μονοπατιού 22

Καταφύγιο Μπάφι

Στις 2 Μαρτίου, ημέρα Σάββατο, στις 10:00 θα ξεκινήσουμε από την Αργυρούπολη με      πούλμαν για την Πάρνηθα με ενδιάμεσους σταθμούς επιβίβασης τη γέφυρα      Μεταμόρφωσης και το τελεφερίκ. Στην Πάρνηθα θα ξεναγηθούμε στις καμένες      και άκαυτες πλαγιές από τον Θεμιστοκλή Σμπαρούνη, την Αφροδίτη Κατσιγιάννη      και τους συνεργάτες τους για να διαμορφώσουμε εικόνα για τη μεταπυρική      διαχείριση και τη σημερινή κατάσταση του δρυμού. Θα καταλήξουμε στο      ορειβατικό καταφύγιο «ΜΠΑΦΙ» όπου ο καθένας μπορεί να γευματίσει, να      κολατσίσει ή να πιει ρόφημα ανάλογα με τις διαθέσεις του. Εκεί θα      συζητήσουμε και τα ερωτήματα που θα ανακύψουν κατά την περιήγηση και      ελπίζουμε η παρέα να ζεσταθεί με το τζάκι και με μουσική. Η επιστροφή      προγραμματίζεται για τις 19:00 (άφιξη στην Αργυρούπολη).
Παρακαλούμε τους ενδιαφερόμενους για την  την εκδρομή να δηλώσουν συμμετοχή στο τηλέφωνο 2109959251