Kαινοτόμες Δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Διαρκής ενημέρωση για εκπαιδευτικά προγράμματα, σεμινάρια, συνέδρια από το χώρο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και όχι μόνο.

Σχεδίαση-διαχείριση: Δημήτριος Γκότζος

Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Διεύθυνσης Π.Ε. Β΄ Αθήνας

Δρ. Eπιστημών Αγωγής, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης

Μ.Α in Education, Lancaster University,U.K.

M.Δ.Ε Πληροφορική στην Εκπαίδευση, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ



Eπικοινωνία:

Kηφισίας 20, 151 25 Μαρούσι email: perivallontikhdipevath@gmail.com


Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Ετήσια Πανελλήνια συνάντηση του δικτύου «Κλιματικές Αλλαγές-Ακραία Καιρικά Φαινόμενα»


Eνημέρωση 15/1/2013: Με μεγάλη επιτυχία και τη συμμετοχή περίπου 100 εκπαιδευτικών, Υπευθύνων ΚΠΕ, μελών  ΚΠΕ, Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε στη Στυλίδα το σεμινάριο "Ανθρώπινες δραστηριότητες σε περίοδο κρίσης και κλιματικές αλλαγές".
H ομάδα μας  στο εργαστήριο 
"Το παραμύθι ως μεθοδολογικό εργαλείο
 στην  εκπαίδευση για την αειφορία".
Την πρώτη μέρα του σεμιναρίου παρακολουθήσαμε εισηγήσεις πανεπιστημιακών (κ. Χρήστος Ζερεφός, κ. Γεώργιος Συρίδης και κ.Κωνστνατίνος Βουβαλίδης) σχετικά με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, την ιστορική του εξέλιξη και τη συμβολή του ανθρώπου σε αυτό. Επίσης έγινε παρουσίαση όλων των Θεματικών Δικτύων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από την Τμηματάρχη του Τμήματος Β' της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. κ. Αναστασία Ξυλόκοτα και ενημερωθήκαμε πως εντός των επόμενων ημερών θα εκδοθεί η σχετική  εγκύκλιος.

Τη δεύτερη μέρα μεταβήκαμε στο χωριό Ανάβρα Μαγνησίας. Πρόκειται για ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό που κατάφερε μετά από συστηματική προσπάθεια, όχι μόνο να σταθεί όρθιο, αλλά να γίνει πρότυπο ανάπτυξης. Το απόγευμα παρακολουθήσαμε το εργαστήριο του Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας Νίκου Στεφανόπουλου και του εκπαιδευτικού ΠΕ70 και πρώην Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας Αυγερινού Γεωργόπουλου με θέμα "Σιωπηλή άνοιξη: Το παραμύθι ως μεθοδολογικό εργαλείο στην  εκπαίδευση για την αειφορία", το οποίο μας έδειξε πώς το παραμύθι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως διδακτικό μέσο στην εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή. 

Την τελευταία μέρα του σεμιναρίου έγιναν παρουσιάσεις προγραμμάτων εκπαιδευτικών του δικτύου και προγραμμάτων ΚΠΕ, δείχνοντάς μας έτσι πώς μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη όσα μάθαμε τις δύο πρώτες ημέρες. Ευχαριστούμε την Υπεύθυνη Λειτουργίας του ΚΠΕ Στυλίδας-Υπάτης κ. Μαρίνα Παπαγεωργίου και την Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ για τη διοργάνωση και τη φιλοξενία και δίνουμε ραντεβού για το αντίστοιχο σεμινάριο του χρόνου. Από τη Διεύθυνσή μας παρακολούθησαν το σεμινάριο 5 εκπαιδευτικοί. Ελπίζουμε στο άμεσο μέλλον να ενταχθούν και άλλοι εκπαιδευτικοί στο συγκεκριμένο δίκτυο και να εκπονήσουν κάποιο πρόγραμμα για την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της, που πιθανότατα αποτελούν το σπουδαιότερο περιβαλλοντικό πρόβλημα της εποχής μας.



Το Κ.Π.Ε. Στυλίδας-Υπάτης, στα πλαίσια υλοποίησης της Πράξης «Κέντρα Εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την Αειφορία, Δράσεις Δια Βίου Μάθησης για τους ενήλικες» μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» διοργανώνει  την ετήσια πανελλήνια συνάντηση- σεμινάριο  του δικτύου «Κλιματικές Αλλαγές-Ακραία Καιρικά Φαινόμενα», είκοσι οκτώ (28) διδακτικών ωρών,  για συντονιστές-εκπαιδευτικούς που η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου τους εκπονεί ή προτίθεται να εκπονήσει αντίστοιχο πρόγραμμα Π.Ε. και είναι ήδη ενταγμένοι ή ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο εν λόγω δίκτυο, καθώς και συνάντηση της συντονιστικής επιτροπής του δικτύου.
Το σεμινάριο που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Στυλίδας-Υπάτης, στην Στυλίδα, στις 11, 12 & 13 Ιανουαρίου 2013  θα έχει ως θέμα:
«Ανθρώπινες δραστηριότητες και Κλιματικές-αλλαγές»
Η υποβολή αιτήσεων ένταξης στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο "Κλιματικές Αλλαγές" γίνεται απευθείας στο ΚΠΕ
Η υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο σεμινάριο γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου perivallontikh@dipevath.gr και μόνο σε αυτή μέχρι 30/11/2012.


Σημείωση Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Επισημαίνεται ότι λόγω της επιστημονικής εξειδίκευσης του Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή (στο πλαίσιο εκπόνησης σχετικής διδακτορικής διατριβής) υπάρχει αυξημένη - συγκριτικά με άλλες θεματικές - δυνατότητα υποστήριξης σχετικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου